#DonesISP Entrevista a Gisela Crous, Directora Comercial

Per poder explicar el meu càrrec i les funcions que desenvolupo a ISP, no ho puc fer d’una altra manera si no explico d’on vinc.

Des de fa 16 anys estic treballant a ISP Grup, actualment sóc la directora comercial del departament d’empresa. Quan vaig iniciar la meva activitat laboral tenia 19 anys i cap experiència en el sector tecnològic, de fet en aquells anys començava una nova era tecnològica que apuntava a créixer, però no m’imaginava fins a quin punt. 

Per aquells temps les meves tasques eren molt diferents de les actuals, igual que el sector; em dedicava a la venda comercial en un punt de venda de poble, atenent els clients residencials i autònoms. Aquesta etapa de la meva vida va durar anys i en aquest període de temps vaig ser escollida com a responsable de punt de venda, aquí és on vaig adquirir actituds de lideratge. 

Uns anys més tard se’m va fer una nova proposta que seguia acompanyant la venda comercial però en un segment de client molt diferent, la pyme. Aquest perfil de client va ser nou perquè tenia necessitats tecnològiques molt diferents de les conegudes, em vaig endinsar en un món més complex sistemàticament i sobretot acompanyat de programació personalitzada. El repte era dominar el mercat per liderar nous projectes amb èxit. A poc a poc vaig assolir les expectatives i reptes marcats fins a arribar a relacionar-me amb empreses importants de sectors molt diversos.

Aquest és un punt d’inflexió molt important en el càrrec que ocupo actualment, es va fer realitat i es va consolidar amb la firma d’empreses reconegudes i de volum. En aquest període de temps hi va haver un treball molt dur, i vaig créixer molt professionalment; adquirint coneixement sobre com afrontar situacions adverses, coneixement de com actuar i gestionar peticions que sempre solen ser extraordinàries…També vaig fer nous contactes d’empreses importants, visites sense descans i quan me’n vaig adonar, havia fet un llarg camí per arribar en aquest nou càrrec, la directora comercial d’empresa a ISP.

Dit això, com us explico a què em dedico?, doncs no és fàcil, cal entendre ISP per entendre la meva gestió diària. És una empresa que ofereix serveis en diferents línies de negoci i en el meu cas gestiono de primera mà el departament de telecomunicacions, però alhora faig supervisió d’altres serveis industrials sobre clients de gran volum. Per aquest motiu les meves tasques són molt diverses; em dedico a l’equip, intentant motivar perquè aconsegueixin els objectius marcats del mes, coordino el departament de tramitació perquè les gestions tinguin un ordre segons prioritats i clients, faig seguiment del producte dia a dia perquè la venda que oferim sigui actualitzada, també valoració individual i grupal de les vendes comercials per analitzar el comportament i fer una previsió de resultats. 

Per altra banda estic amb contacte permanent amb grans comptes, són els nostres clients preferents on intento proporcionar altres serveis que puguin ser del seu interès. També tinc una relació directa amb el departament de telemàrqueting i màrqueting per presentar campanyes i generar noves oportunitats de venda. 

En resum puc dir que la meva tasca és pensar el mètode que ens pot permetre créixer en volum i qualitat de venda i alhora seguir fent venda comercial. Aquesta és la més important!

Explica’ns alguna experiència que hagis tingut pel fet de ser dona en un lloc de responsabilitat

Les experiències viscudes pel fet de ser dona han estat molt diverses i cada una ha sigut determinada pel lloc de treball ocupat, sobretot pel sector al qual pertanyo.

He de dir que en els meus inicis, donant atenció des d’un punt de venda a qualsevol perfil de client, vaig detectar que els valors que alguns tenen interioritzats encara no havien evolucionat. La veritat és que costa de creure, però és així, hi havia hagut clients que qüestionaven les meves capacitats i argumentacions, habitualment del gènere masculí.

“Tu què has de saber.”

“Una noia com tu em donarà lliçons a mi.”

“Noia, potser t’hauries de dedicar a una altra cosa.”

Des que sóc directora comercial, el target de client és un altre i habitualment tinc reunions amb departaments informàtics, departaments financers i la realitat és que acostumo a ser l’únic membre femení que presideix la negociació. 

Tot i això, puc dir que ser dona amb aquest perfil de client no ha estat mai un fet negatiu, ni les meves idees han sigut qüestionades, sinó tot el contrari, a la taula de negociació la meva opinió ha sigut valorada i en moltes ocasions escollida. 

El fet de ser dona i tenir un càrrec directiu per si sol dóna peu a creure que tinc les actituds i aptituds  perquè sinó no quedaria justificada la meva posició. 

Veient les dades, per què creus que és més difícil per les dones arribar a ocupar un càrrec de responsabilitat en una empresa?

Les causes poden ser a priori el sector,  en el cas del tecnològic apunta a ser una activitat amb poca igualtat de gènere. També les responsabilitats familiars poden ser alguns aspectes que determinen l’accés a càrrecs de direcció.

Penso que és fonamental el paper de la dona en qualsevol càrrec, cal desenvolupar polítiques dins les empreses que permetin conciliar la vida familiar i professional, però d’igual manera pels homes, cal treballar per buscar una direcció que encamini a la igualtat.

Quines característiques especials creus que té ISP Grup perquè les dades siguin diferents?

Com he comentat el meu càrrec no és per uns estudis avançats, ni tampoc per formació complementària sinó tot el contrari, he sigut estudiant de carrera, sí, però no per això sóc directora comercial, des del meu punt de visita he accedit a aquesta posició per la implicació i responsabilitat demostrada durant el temps que he estat treballant amb ISP. 

M’atreveixo a dir que ISP no busca grans professionals de currículum sinó que es busca grans professionals que tinguin dedicació i estimació per la seva feina, aquest és l’èxit de la bona gestió i la bona gestió porta permanència i continuïtat a l’empresa.

No menys important comunicar que a ISP el timó de l’empresa el lideren persones amb grans  valors que donen l’oportunitat  tant a homes com a dones sense prejutjar i només busquen responsabilitat i dedicació, aquests valors fan accés a un càrrec de decisió, evidentment responent a les obligacions adherides, en el sector comercial són les vendes.

Quines coses creus que haurien de canviar perquè més dones trenquin el “sostre de vidre”?

Els equips amb diversitat sempre prenen millors decisions, cal creure en aquesta afirmació i tenir la seguretat que siguis dona o home tens capacitats per desenvolupar bones idees i nous projectes que busquin un benefici empresarial.

Com a dona que lidera crec que l’única manera de canviar les xifres és amb el dia a dia, demostrant que les bones idees poden venir tant del gènere masculí com del gènere femení, abandonant la figura de la dona com a vulnerable, de fet és tot el contrari; ferma, valenta i amb moltes aptituds a potenciar.

1Comment
  • Sergio Ibáñez
    Posted at 10:58h, 10 marzo Responder

    Felicitats Gisela !!! T’ho mereixes ….

Post A Comment

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Si vols més informació sobre alguns dels serveis d'ISP Grup:            

Call Now Button