Els avantatges de la telefonia virtual per a PIMES

Cada vegada són més les empreses que disposen de telefonia virtual per dur a terme tant la comunicació interna com l’externa. En aquest article, exposarem les avantatges d’aquest sistema de comunicació i explicarem quines són les principals funcionalitats del mateix.

Què és la veu IP?

Segurament hagis sentit a parlar d’aquest concepte, però ja saps què és? 

Doncs és molt fàcil, bàsicament la veu IP funciona a través de la mateixa xarxa que et proporciona servei d’Internet. En comptes de fer servir línies de telèfon tradicionals. 

Per tant, una de les condicions vitals per començar a utilitzar aquest servei és el de disposar de una bona connexió a Internet, sinó el servei no serà òptim, no funcionarà correctament. La tarificació d’aquestes trucades es vincularà directament al operador que et proporcioni el servei de veu IP. 

Beneficis de la telefonia virtual

En aquest apartat, veurem els principals beneficis que suposa disposar d’aquest servei a la teva empresa: 

  • El primer és que disposes d’un servei virtualitzat, el que farà que deixis de pensar en temes com instal·lacions costoses o problemes d’infraestructura. El principal benefici de la telefonia virtual, es que la instal·lació utilitza la mateixa infraestructura que ja tens, només s’hi ha de connectar un cable de xarxa. Per altra banda,  quan has d’instal·lar una nova línea de telèfon fix, moltes vegades hi ha problemes per tema d’espai, sobretot pel que fa la part interna (cablejat, sortides de corrent, has de buscar ubicació per aquell terminal…)
  • El segon és el cost. Oblida’t de tenir dues tarifes, a partir d’ara podràs unificar la tarifa d’Internet amb les trucades que realitzis en el teu entorn de treball. A més, com hem dit en l’anterior, no hauràs de pagar les quantitats que pagaves per la instal·lació de telèfons fixos. A més, el manteniment és súper senzill. De fet, només estan subjectes a problemes de xarxa, que poden donar-se en algun cas puntual. En definitiva, disposar de telefonia virtual és el servei que et sortirà més bé de preu en quan a comunicacions. 
  • El tercer i últim és la capacitat de personalització i adaptabilitat. Disposar d’aquest servei et permetrà aplicar un model fet a mida, si necessites ampliar la centraleta, podràs afegir més línies, podràs vincular-la a més terminals… tot de manera més senzilla i amb molta més comoditat. 

També és important destacar que l’aplicació del teletreball és factible utilitzant aquest format. Si disposes d’un servei tradicional, segurament la teva empresa no es podrà adaptar a treballar des de casa. Si pel contrari funciones amb una centraleta, podràs dur a terme:  instal·lació de programes de tipus “softphone” o inclús vincular les trucades entrants a la oficina principal a qualsevol extensió de l’empresa, sigui un mòbil, un telèfon de sobretaula o un “softphone d’algú que estigui teletreballant. 

Funcionalitats extra de la telefonia virtual

  1. Call tracking: les centraletes virtuals tenen la possibilitat de generar estadístiques que et permetran obtenir tota classe de dades sobre les trucades emeses i també les rebudes. Podràs col·locar números de telèfon virtuals a les teves campanyes online, de manera que et permetrà evaluar el funcionament de les mateixes i medir l’eficiència. 
  2. Actualitzacions del sistema: un dels problemes del sistema tradicional de telefonia és el manteniment i l’obsolescència dels aparells físics. En aquest cas, si comptem amb un model de telefonia virtual, com que tots els serveis es troben a la xarxa, la actualització dels sistemes i les últimes versions són instal·lades automàticament i sense cap cost addicional. 
  3. El teletreball no encaixa tant bé amb cap altre sistema. Amb la telefonia virtual, et serà possible organitzar trucades de forma senzilla, sense importar on es trobin els teus empleats. Les companyies que tenen sucursals a diferents ciutats, poden traslladar trucades d’una extensió a una altra amb el simple fet de marcar el número de telèfon.
  4. Amb la veu IP tens totes les funcionalitats: bústies de veu, locucions, operadora automàtica, horaris… i altres que solen ser facturades com a càrrec extra per les companyies de telèfon.. A més permet la integració d’altres serveis disponibles a la xarxa com: videoconferències o missatgeria instantània.

Esperem que t’hagi resultat útil la lectura i et donem les gràcies pel teu temps. Fins la propera!

1Comment
  • Sergio Ibáñez
    Posted at 14:38h, 29 març Respon

    Molt interessant…..

Post A Comment

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Si vols més informació sobre alguns dels serveis d'ISP Grup: