fbpx

Retail Intelligence, la millor eïna pels teus punts de venda

Els punts de venda són un escenari ideal per poder observar, mesurar i analitzar el comportament del client durant tot el procés de compra. Per a ajudar a desenvolupar aquesta tasca neix el Retail Intelligence, una eina molt completa que és el resultat d’una combinació d’algoritmes capaços d’analitzar grans volums de dades.

Índice de contenidos

Què és el Retail Intellingence?

Es tracta d’un conjunt d’eines tecnològiques basades en IT (Information Technology) capaces d’integrar en temps real i de manera interactiva tota la informació rellevant sobre el funcionament d’una botiga i la seva interacció amb els clients. Permet conèixer i extreure dades relacionades amb els preus, quantitat de vendes o tendències de mercat que contribueixen a la presa de decisions per tal d’obtenir majors ingressos i una millor experiència de compra del client.

Fuente: CBRE

Perquè serveix el Retail Intelligence?

Les aplicacions de Retail Intelligence poden relacionar en temps real diferents variables internes com l’espai on es desenvolupa l’activitat, els preus, les promocions, el personal o les vendes, amb variables externes com la ubicació de l’empresa o la seva activitat comercial. Tot això construint una sèrie de diferents paràmetres com el comportament del comprador, fluxos i magnituds de vianants, ocupació, etc. Aquestes aplicacions proporcionen molta informació i ajuden a la comprensió del funcionament punts de venda-comprador. L’objectiu és millorar la competivitat de la xarxa d’establiments que pot tenir una empresa, augmentant la rendibilitat, l’eficiència comercial i possar focus en identificar clients per noves oportunitats de negoci.

Quins són els beneficis de la Retail Intelligence?

El Retail Intelligence utilitza com a base el Business Intelligence, un conjunt de processos, aplicacions i tecnologies que faciliten l’obtenció ràpida de dades pel seu anàlisi i interpretació, de manera que puguin ser aprofitades a la posterior presa de decisions. Identifica i obre noves oportunitats de negoci a l’empresa adaptant-se a la situació actual del mercat per tal de satisfer millor als seus clients. En aquest sentit la Retail Intelligence ens permet aconseguir una major eficiència gràcies a que ens fa estalviar molt en el temps de recerca per extreure informes i dades amb els que, sense això, es perdrien setmanes de treball.

Fuente: Pixabay

Exemples de Retail Intelligence

Senyalització digital

La senyalització digital, s’ha convertit en un dels processos de transformació digital més acollits per les botigues del sector del retail. Una correcta ubicació de pantalles acompanyades d’elements visuals enfocats a captar l’atenció del públic objectiu, aportarà molt bons resultats i majors guanys a la botiga. Aquesta tecnologia, a més d’haver demostrat ser ideal per millorar la imatge de marca, aporta majors oportunitats de venda i ajuda a llançar ofertes i promocions de manera ràpida i eficaç. Al cap i a la fi, es tracta d’una excel·lent manera de realitzar accions de marca per impactar als clients amb contingut dinàmic i cridaner.

Mapes de calor

Un mapa de calor és un gràfic que ressalta mitjançant colors les zones de la botiga en les quals més temps estan els clients, per on es mouen i a on s’aturen. Aquest concepte de mapa de calor prové del eye tracking, que es dedica a descobrir on mirem. El mapa de calor es pot extreure gràcies a les instal·lacions de càmeres CCTV als punts de venda i es pot utilitzar per a diferents finalitats pels que resulta una eïna clau.

  • Troben els millors llocs per a posar publicitat ja que podrem identificar fàcilment on col·locar les nostres promocions perquè siguin vistes per més quantitat de gent a les nostres botigues.
  • En el cas de que es vulgui ressaltar un producte concret i volem que tota l’atenció es focalitzi en aquest, els mapes de calor també ens donen tota la informació per a saber on hem de col·locar-ho.
  • Si molta gent passa per una zona però ningú compra, ens ajuda detectar possibles millores a fer en la distribució dels lineals, o fins i tot del propi establiment.

Balises electròniques

Les balises electròniques o beacons són petits dispositius de baix consum basats en tecnologia Bluetooth, que emeten un senyal per ideniticar de manera única a cada dispositiu que la rebi sense necessitat de sincronització previa. A una botiga pot resultar de gran utilitat perquè quan un client entri a un establiment que utilitza un beacon, podem fer que rebin un missatge al seu smartphone amb una notificació tant si són clients nous com clients recurrents. En aquest últim cas, tenim la possibilitat de rescatar el seu historial de relació amb l’empresa i conèixer les últimes compres i el temps que ha passat fins ara, i oferir-li condicions especials o promocions personalitzades per tal de provocar una nova entrada a la botiga. Un exemple molt clar, seria que el client que passa a prop de la botiga rebès aquest missatge: Bon dia, ens acaben d’arribar unes botes que combinen perfectament amb els pantalons texans que vas comprar fa un parell de setmenes. A més a més, si vens avui tens un 30%, entra i mira!

Els beacons són de gran utilitat combinats amb l’aplicació Google Pay, una plataforma desenvolupada per Google per l’ús en sistemes de pagament des de dispositius Android, tauletes o smartwatches. Les botigues i marques poden aprofitar Google Pay per enfortir els seus programes de fidelització amb aquesta plataforma gràcies a les tarjetes de compra o fidelització que faciliten als clients. Aquests, mitjantçant els beacons dels punts de venda, poden rebre al seu dispositiu totes aquestes promocions i descomptes llestes per comprar.

Fuente: Pixabay

Comptadors de clients

Tenir dades precises sobre l’afluència dels clients a botiga és un aspecte que proporciona un avantatge competitiu respecte a la resta de negocis. Les instal·lacions de sistemes de comptatge registren les visites dels usuaris que accedeixen als establiments a un software d’anàlisi que resumeix la informació amb l’objectiu de donar respostes que millorin la rendibilitat dels negocis.

Google Analytics

Com poden aprofitar al màxim Google Analytics a les franquícies? Google Analytics recull les estadístiques de la teva web, les interaccions de les teves xarxes socials, el tràfic, etc. Analitzant aquestes dades de la teva web es pot saber quins són els productes més rellevants a internet del teu portal o comprendre els processos de compra si es té una botiga online. A més, la comunitat de seguidors en xarxes socials et dona una idea del perfil de les persones que consumeix la teva marca. Això es un fet determinant per poder enfocar bé el tarjet de client a l’hora de fer futures campanyes o promocions.

Fuente: Pixabay

CRM

Un Customer Relationship Management es un programa per poder ajudar a la gestió de les relaccions amb els teus clients, a la venda i al marketing. Gestiona una base de dades de clients amb informació bàsica de contacte i afegeix totes les dades relatives a les seves compres. Un bon CRM pot resultar clau per marcar una estratègia de fidelització de clients ja que, pot oferir un recull de dades molt útils per mantenir als nostres clients satisfets i contents.

Fuente: Pixabay

Després d’un procés de Retail Intelligence, hem de portar a la pràctica aquestes dades per a focalitzar i treure’ls-hi el màxim profit en funció dels nostres objectius comercials. Totes les empreses, en un determinat moment o un altre, han obtingut informació derivada dels llocs de venda. No obstant això, la diferència amb el Retail Intelligence és que es tracta d’una acció sistemàtica i coordinada.

Si estàs interessat en l’aplicació del Retail Intelligence a les teves botigues, a ISP Grup som instal·ladors de sistemes de càmeres CCTV, comptadors de clients, entre d’altres serveis. Pots contactar amb nosaltres al nostre telèfon d’atenció al client 900 52 52 01 o bé enviant-nos un mail a hola@ispgrup.cat.

No Comments

Post A Comment

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Si vols més informació sobre alguns dels serveis d'ISP Grup: